Εκπαιδευτικά Τμήματα της ΚΕΠΑ 2020-2021

Ετήσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων 2019

Μουσείο εκπαίδευσης ''ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ''

 
Αν ενδιαφέρεστε να γίνετε μέλος  του «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ – ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ» παρακαλούμε να στείλετε τα στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο και τηλέφωνο επικοινωνίας)  στο grammatia@veriaculture.gr και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατό για την αίτηση εγγραφή σας.

Παρουσίαση βιβλίου "Ολική μέθοδος διδασκαλίας ανάγνωσης και γραφής" PDF Εκτύπωση

 




H Δημοτική βιβλιοθήκη «Θ. Ζωγιοπούλου» της ΚΕΠΑ σας προσκαλεί στην παρουσίαση του βιβλίου

«Ολική μέθοδος διδασκαλίας ανάγνωσης και γραφής

για την Α’ τάξη δημοτικού»

της συγγραφέως – συνταξιούχου δασκάλας ΕΥΘΑΛΙΑΣ ΣΙΩΜΟΥ-ΒΟΥΛΓΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

που θα γίνει την Παρασκευή 7 Μαΐου 2010 και ώρα 7 μ.μ.

στη Δημοτική Βιβλιοθήκη «Θεανώ Ζωγιοπούλου»

από τον: Κοκοζίδη Βασίλειο συνταξιούχο δάσκαλο.

Είσοδος ελεύθερη

Απο τον πρόλογο του βιβλίου

Επειδή "ζωή ίσον αγάπη και γνώση" και επειδή η γνώση είναι μια διαδικασία μάθησης που διαρκεί όσο και η ζωή του ανθρώπου, θεωρούμε ότι, το εγχειρίδιο τούτο ανταποκρίνεται στην ανάγκη και την επιθυμία πολλών γονιών και εκπαιδευτικών, για ένα βιβλίο πρώτης ανάγνωσης και γραφής, επιτέλους, πρακτικό. Η θεωρία είναι χρήσιμη, μόνο όταν δύναται να εφαρμοστεί στην πράξη.

Με το παρόν πόνημα, η συγγραφέας δημοσιοποιεί τον προσωπικό της μόχθο στο διαχρονικό πρόβλημα των μαθητών της Α' τάξης Δημοτικού Σχολείου, για να κατακτήσουν με την ολική ή ιδεοπτική μέθοδο, γνωστή και ως μέθοδος DECROLY, που προκαλεί το ενδιαφέρον και τη δραστηριοποίηση των παιδιών, μέσα από ειλικρινείς σχέσεις, ώστε να διαμορφωθούν σε υγιείς και ολοκληρωμένους χαρακτήρες.

Για τους δασκάλους της Α' τάξης είναι, πράγματι, χρονοβόρα και κουραστική υπόθεση η εύρεση εποπτικού υλικού, κατά τη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς. Η δημιουργία του παρόντος συγγράματος παρέχει τη δυνατότητα να θεωρηθεί σημείο αναφοράς, ώστε οι δάσκαλοι να προετοιμάζουν ενδιαφέρουσες θεματικές ενότητες, θέτοντας και το προσωπικό τους γνώρισμα, ανάλογα με την ιδιαιτερότητα της τάξης που διδάσκουν.

Ο γονιός, που κι αυτός διδάσκει την πρώτη ανάγνωση και γραφή στο σπίτι, θα βρει απαντήσεις και τρόπους διδασκαλίας, για θέματα που καθημερινά αντιμετωπίζει με το παιδί του.

Για όσους δέχονται την άποψη, ότι η παρούσα έκδοση αποτελεί εγχείρημα περιορισμένου ενδιαφέροντος, αφού το περιεχόμενο του αναφέρεται σε μια μοντέρνα μέθοδο διδασκαλίας, που δεν έχει εφαρμοστεί επισήμως, έχουμε να πούμε ότι, η μέθοδος DECROLY είναι το στημόνι, που πάνω του η Ευθαλία Σιώμου –Βουλγαροπούλου αποθέτει το καταστάλαγμα μιας ανεπανάληπτης εμπειρίας, μέρος της οποίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί, κάλλιστα, στη σύγχρονη διδακτική πραγματικότητα. Εξάλλου, στα σημερινά σχολικά εγχειρίδια Α' τάξης Δημοτικού Σχολείου, του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, εφαρμόζεται η μικτή μέθοδος διδασκαλίας, όπου αναπόσπαστο κομμάτι της θεωρείται η μέθοδος DECROLY.

Η "καλή χρήση" του σχολείου συνίσταται στη δημιουργία μιας σχέσης αγάπης προς αυτό. Οι γνώσεις είναι απεριόριστες. Το σχολείο δεν μπορεί να τα διδάξει όλα. Βασικά, όμως, πρέπει να διδάξει την επιθυμία, την ψυχική διάθεση και ετοιμότητα, το κίνητρο για αναζήτηση της γνώσης, δηλαδή, τη μέθοδο, τον κατάλληλο τρόπο μάθησης.

Όταν κάτι είναι άγνωστο ή πολύ δύσκολο αλλά σημαντικό, τότε, προξενεί άγχος. Όταν, όμως, αυτό το άγνωστο διδάσκεται με τρόπο απλό και ευχάριστο, που δίνει την αίσθηση ότι μπορεί να μαθευτεί, να κατακτηθεί, τότε προκαλείται μία διαστολή των ψυχικών και πνευματικών λειτουργιών και μια ετοιμότητα προς μάθηση, μία αύξηση των ορίων ανοχής της δυσκολίας, μία δεκτικότητα των νέων πληροφοριών και μία ικανότητα προς αφομοίωση των νέων γνώσεων.

Ο άνθρωπος γεννήθηκε για χαρά, για ευχαρίστηση, για ικανοποίηση. Η χαρά είναι μια ψυχική ανταμοιβή, μια ψυχαγωγία, η οποία λειτουργεί σαν βάση για την άνοδο του ψυχισμού σε ανώτερα επίπεδα ζωής, όπως είναι η ενεργοποίηση του μαθητή και η χρησιμοποίηση όλων των λειτουργιών του, ψυχικών και σωματικών.

Η επίδοση είναι το τέρμα της γραμμής. Είναι το προϊόν μιας συνεχιζόμενης προσπάθειας εκείνου του τρόπου μάθησης, που λέγεται "μάθε πώς να μαθαίνεις" μέσω της ευχαρίστησης. Τα δισεκατομμύρια νευρικά κύτταρα που εμπεριέχει ο εγκέφαλος ομιλούν αυτή τη γλώσσα.

Όλα τα παιδιά, όλοι οι άνθρωποι έχουν τη δυνατότητα να μάθουν με το δικό τους τρόπο και στο επίπεδο τους. Δεν υπάρχουν αποτυχίες μαθητών αλλά αποτυχίες γονέων και δασκάλων, με τις προσδοκίες που θέτουν και με τον τρόπο διδασκαλίας που ακολουθούν. Η εκπαιδευτική τεχνολογία βρίσκεται πάντα σε μια συνεχιζόμενη πορεία του "γίγνεσθαι". Κάθε επόμενη μέρα έχει πολλά να μας διδάξει.

Αυτό το βιβλίο, με την ποικιλία τεχνικών που περιέχει, ως κατάθεση εμπειρίας και ψυχής μιας άξιας Δασκάλας, της Ευθαλίας Σιώμου - Βουλγαροπούλου, αποτελεί χρήσιμο βοήθημα για γονείς και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι χρειάζεται να είναι πνευματικά εξοπλισμένοι με ικανότητες, ώστε να μπορούν να διδάξουν αποτελεσματικά, αφού κάθε τάξη δεν είναι αμιγής, αλλά περιλαμβάνει μαθητές διαφορετικής νοητικής στάθμης.

Νοέμβριος 2008 Μιχαήλ Αδαλόγλου Δάσκαλος - Θεολόγος Δ/ντής 14ου Δημ. Σχολείου Βέροιας