Εκπαιδευτικά Τμήματα της ΚΕΠΑ 2020-2021

Ετήσιο πρόγραμμα εκδηλώσεων 2019

Μουσείο εκπαίδευσης ''ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ''

 
Αν ενδιαφέρεστε να γίνετε μέλος  του «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ – ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ» παρακαλούμε να στείλετε τα στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο και τηλέφωνο επικοινωνίας)  στο grammatia@veriaculture.gr και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατό για την αίτηση εγγραφή σας.

O ΦΑΝΗΣ ΚΑΚΡΙΔΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΩΝΙΑΔΕΙΟ ΣΤΕΓΗ ΒΕΡΟΙΑΣ PDF Εκτύπωση

 

Την Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2009, στις 8 το βράδυ, ο ομότιμος καθηγητής κλασικής φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Φάνης Κακριδής θα μιλήσει στην Αντωνιάδειο Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών της Βέροιας με θέμα «Γλωσσικές μόδες». Η διάλεξη οργανώνεται από το Σύνδεσμο Φιλολόγων Ν. Ημαθίας και το σχολικό σύμβουλο φιλολόγων του Νομού Θανάση Μαρκόπουλο, ενώ συνδιοργανωτές είναι το Εθνικό Μουσείο Εκπαίδευσης, η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) και η Κοινωφελής Επιχείρηση Πολιτιστικής Ανάπτυξης του Δήμου Βέροιας (Κ.Ε.Π.Α.).
 Αν και η εκδήλωση οργανώνεται από  φιλολόγους, δεν είναι στενά φιλολογική, αλλά απευθύνεται στο ευρύτερο κοινό. Άλλωστε η γλώσσα είναι ένα ζήτημα που ενδιαφέρει όλους.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΑΝΗ Ι. ΚΑΚΡΙΔΗ

 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1933 μέσα σ’ ένα δασκαλόσογο: παππούς Θεοφάνης, πατέρας Ιωάννης, μητέρα Όλγα, αδελφή Ελένη  – όλοι φιλόλογοι.
Σπουδές στα Πανεπιστήμια Θεσσαλονίκης, Μαγεντίας και Τυβίγγης, όπου υπηρέτησε και ως λέκτορας για την αρχαία και νέα ελληνική γλώσσα (1959-1964).
Το 1964 εκλέχτηκε καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας στο νεοσύστατο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, όπου και υπηρέτησε ως το 1982, με μια διακοπή στα χρόνια της δικτατορίας, όταν απολύθηκε. Ακολουθούν θητείες στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης, στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, και τελικά πάλι στο Πανεπιστήμιο των Ιωαννίνων ως το 2000. Για ένα διάστημα υπηρέτησε ως πρόεδρος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών και ως αντιπρόεδρος του Κέντρου Εκπαιδευτικών μελετών του Υπουργείου Παιδείας.
Επιστημονικά ασχολήθηκε με την επική ποίηση – όχι μόνο με τον Όμηρο αλλά και με άλλους νεότερους επικούς –,  και με το αττικό δράμα, λιγότερο με την Τραγωδία, περισσότερο με την Κωμωδία.
 Δεν περιορίστηκε στην ακαδημαϊκή διδασκαλία και έρευνα. Ενδιαφέρθηκε για θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής, ιδιαίτερα για το πρόβλημα των αναλυτικών προγραμμάτων και της ειδικής διδακτικής του αρχαίου κόσμου. Πιστεύει ότι το χρέος του ακαδημαϊκού δασκάλου απέναντι στους φοιτητές του δεν τελειώνει την ημέρα που αποφοιτούν, αλλά συνεχίζεται και μετά το διορισμό τους. Έτσι μεταφράζει ξένα βιβλία χρήσιμα στους εκπαιδευτικούς, κάνει ομιλίες και μαθήματα και αρθρογραφεί.
Τελευταίο του έργο η Αρχαία Ελληνική Γραμματολογία, που προορίζεται για καθηγητές και  μαθητές της Μέσης Εκπαίδευσης.