Εύηχη πόλη 2018

Μουσείο εκπαίδευσης ''ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ''

 
Αν ενδιαφέρεστε να γίνετε μέλος  του «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ – ΧΡΙΣΤΟΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ» παρακαλούμε να στείλετε τα στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο και τηλέφωνο επικοινωνίας)  στο grammatia@veriaculture.gr και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατό για την αίτηση εγγραφή σας.

Αγορά εισιτηρίων - Πληροφορίες

Αγορά εισιτηρίων από τη Γραμματεία της Κ.Ε.Π.Α

Χώρος Τεχνών
3ος όροφος
Δ/νση : Π.Μελά και Μπιζανίου

Μέρες και ώρες :
Δευ-Πα 8.00 – 15.00

Τηλ επικοινωνίας
23310 78100, 23310 78120

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Χριστουγεννιάτικη Συμφωνία PDF Εκτύπωση
Συμπαραγωγή της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και της Κοινωφελούς Επιχείρησης Πολλαπλής Ανάπτυξης Δήμου Βέροιας 
 
Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου, 9.00μ.μ.
Χώρος Τεχνών Δήμου Βέροιας
 
Υπάρχει μια «Χριστουγεννιάτικη Συμφωνία» ανάμεσα στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και στο κοινό της που βρίσκεται εκτός των τειχών. Αυτή τη συμφωνία τιμώντας η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, φορά τα γιορτινά της, και περιοδεύει ερμηνεύοντας μερικές από τις πιο αγαπημένες μελωδίες των ημερών υπό τη μουσική διεύθυνση του Νικόλαου Χαλιάσα και με σολίστ τον Δημήτρη Σέμση. Η βραδιά ανοίγει με το ατμοσφαιρικό και «ευδιάθετο» Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα αρ.2 σε ρε μείζονα, Κ.211 του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ. Στο δεύτερο μέρος, ακολουθεί μια μεγάλη έκπληξη για τους παρευρισκόμενους, ο «αλλιώτικος Καρυοθραύστης» της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών και των 1895 Cinematic Creations. Ένα μαυρόασπρο όνειρο πασπαλισμένο με πολλή αγάπη και τις πολύχρωμες μελωδίες της ανεπανάληπτης Σουίτας από το μπαλέτο «Καρυοθραύστης», έργο 71a, του Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι. Η βραδιά ολοκληρώνεται με τη «Χριστουγεννιάτικη Γιορτή» του Λιρόι Άντερσον, ένα μουσικό ποτ πουρί από κλασικά δημοφιλή χριστουγεννιάτικα τραγούδια. 
 
*Την ίδια ημέρα, το πρωί, ένα ειδικά διαμορφωμένο πρωινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα (που δεν χάνει όμως την εορταστική του διάθεση) αφιερώνεται αποκλειστικά στους μαθητές της περιοχής της Βέροιας και αποτελεί την ιδανική ευκαιρία γνωριμίας τους με τη συμφωνική ορχήστρα και τα μουσικά όργανα. 
 
Για την ιστορία
 
ΛΙΡΟΪ ΑΝΤΕΡΣΟΝ (1908 – 1975)
Η γιορτή των Χριστουγέννων (A Christmas Festival)
 
Ο Λίροϊ Άντερσον έχει χαρακτηρισθεί ευφυώς ως ο «Γιόχαν Στράους (υιός) της αμερικάνικης μουσικής». Ο σουηδικής καταγωγής Αμερικανός συνθέτης, έχοντας κάνει σπουδές στο Κονσερβατόριο της Νέας Αγγλίας και στο Χάρβαρντ, αφοσιώθηκε στην ελαφρά ορχηστρική μουσική και κατόρθωσε το έργο του, γεμάτο μελωδικότητα, φρεσκάδα, λάμψη και διασκεδαστική διάθεση, να κερδίσει μέγιστη απήχηση σε ένα ευρύτατο κοινό τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και διεθνώς. Το έργο Η Γιορτή των Χριστουγέννων ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 1950 και στις 12 του μηνός δόθηκε η πρεμιέρα του από την γνωστή ορχήστρα Boston Pops υπό τη διεύθυνση του Άρθουρ Φίντλερ. Πρόκειται για μία συμφωνική ουβερτούρα, ένα είδος μουσικού ποτ πουρί από δημοφιλέστατα χριστουγεννιάτικα τραγούδια, τα οποία ο συνθέτης επεξεργάστηκε αξιοποιώντας πλούσια συμφωνικά ηχοχρώματα. Ανάμεσα στις μελωδίες που ακούγονται, ξεχωρίζουν η Άγια Νύχτα, τα Τρίγωνα – Κάλαντα, το Hark! The Herald Angels sing (η μουσική του οποίου έχει γραφτεί από τον Φέλιξ Μέντελσον), το παραδοσιακό αγγλικό τραγούδι The first Noel και το διάσημο Adeste Fideles.
 
ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ ΑΜΑΝΤΕΟΥΣ ΜΟΤΣΑΡΤ (1756 – 1791)
Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα αρ.2 σε ρε μείζονα, K.211
1. Allegro moderato
2. Andante
3. Rondo: Allegro
 
Και τα πέντε Κοντσέρτα για βιολί του Μότσαρτ είναι έργα των εφηβικών του χρόνων, όταν ακόμα ήταν στην υπηρεσία του Αρχιεπισκόπου του Σάλτσμπουργκ. Για το Δεύτερο Κοντσέρτο για βιολί λίγα πράγματα είναι γνωστά: γράφτηκε μάλλον το 1775 ή λίγο πιο πριν (πάντως μετά το 1773) και δεν είναι γνωστό ούτε πότε δόθηκε η πρώτη του εκτέλεση ούτε αν σολίστ ήταν ο ίδιος ο Μότσαρτ ή ο βιρτουόζος Ιταλός βιολιστής (επίσης στην υπηρεσία του Αρχιεπισκόπου) Αντόνιο Μπρουνέτι. Σε κάθε περίπτωση, είναι ένα έργο μεταβατικό, που από τη μία πλευρά έχει επιρροές από το ύφος των κοντσέρτων της εποχής μπαρόκ (Μπαχ, Βιβάλντι κλπ), ενώ από την άλλη αρκετά εκφραστικά στοιχεία «βλέπουν» μπροστά στα κλασικά αριστουργήματα της ωριμότητας του συνθέτη. Από μορφολογικής πλευράς το Κοντσέρτο δεν εμπεριέχει εκπλήξεις: το πρώτο μέρος εξελίσσεται σε μία τυπική φόρμα σονάτας-κοντσέρτου, με το θεματικό υλικό να παρουσιάζεται αρχικά από την ορχήστρα και κατόπιν από τον σολίστα υπό τη διακριτική ορχηστρική συνοδεία (κυρίως των εγχόρδων). Η ενότητα της ανάπτυξης είναι σύντομη και ακολουθείται από την αναμενόμενη επανέκθεση. Το αργό, δεύτερο μέρος ξεχωρίζει για τον λυρισμό της σολιστικής γραμμής, ενώ το φινάλε είναι ένα χαριτωμένο, χορευτικό ροντό, στο οποίο το κύριο θέμα (ένα ανάλαφρο μενουέτο) εμφανίζεται τέσσερις φορές, κάθε φορά και με ελαφρώς διαφορετική ενορχήστρωση. 
 
ΠΙΟΤΡ ΙΛΙΤΣ ΤΣΑΪΚΟΦΣΚΥ (1840 – 1893)
Σουίτα από το μπαλέτο «Καρυοθραύστης», έργο 71a
1. Εισαγωγή
2. Χαρακτηριστικοί χοροί
Εμβατήριο
Χορός της νεράιδας ζαχαρωτό
Ρωσικός χορός (Τρεπάκ)
Αραβικός χορός
Κινεζικός χορός
Χορός με τα μικρά φλάουτα
3. Βαλς των λουλουδιών
 
Στις αρχές του 1891 το Θέατρο Μαριίνσκι της Αγ. Πετρούπολης παρήγγειλε στον Τσαϊκόφσκυ ένα νέο μπαλέτο. Το προτεινόμενο θέμα του μπαλέτου ήταν το γνωστό παραμύθι του μεγάλου Γερμανού συγγραφέα (και συνθέτη) E.T.A. Χόφμαν (1776 – 1822) Ο Καρυοθραύστης και ο βασιλιάς των ποντικιών (1816), αλλά πιο συγκεκριμένα στην ελαφρώς μεταγενέστερη εκδοχή του από τον Αλέξανδρο Δουμά, πατέρα, Histoire d’ un casse-noisette («Ιστορία ενός καρυοθραύστη») του 1844. 
Για τη δημιουργία της ορχηστρικής σουίτας του Καρυοθραύστη ο Τσαϊκόφσκυ επέλεξε οκτώ μέρη του μπαλέτου, που τοποθέτησε πάντως σε σειρά διαφορετική από τη σειρά εμφανίσεώς τους στο μπαλέτο. Η σουίτα παρουσιάστηκε μερικούς μήνες πριν από την πρεμιέρα του μπαλέτου, στις 19 Μαρτίου 1892, σε συναυλία στην Αγ. Πετρούπολη και υπό τη διεύθυνση του συνθέτη. Η επιτυχία της ήταν τεράστια και έκτοτε παραμένει ένα από τα πιο αγαπητά έργα του Ρώσου συνθέτη και αναπόσπαστο κομμάτι του συναυλιακού ρεπερτορίου, ιδίως κατά την περίοδο των Χριστουγέννων. Η σουίτα ανοίγει με μία ανάλαφρη, σύντομη εισαγωγή, στην οποία ο συνθέτης αξιοποιεί από τα έγχορδα μόνο τα βιολιά και τις βιόλες, που προσδίδουν με το λαμπερό, ψηλό ήχο τους μία κρυστάλλινη μουσική διαύγεια. Μετά από ένα πομπώδες και έντονα ρυθμικό εμβατήριο ακολουθεί μία σειρά από χορούς. 

Ο πρώτος από αυτούς, ο «χορός της νεράιδας ζαχαρωτό», έχει αξιοσημείωτη θέση στην ιστορία της μουσικής λόγω της δεσπόζουσας παρουσίας της τσελέστας μέσα στην ορχήστρα. Η τσελέστα είχε επινοηθεί από τον Γάλλο Ωγκύστ Μυστέλ το 1886 και ο Τσαϊκόφσκυ την είχε γνωρίσει περνώντας από το Παρίσι καθοδόν προς τις Η.Π.Α. το 1891. Ο ξεχωριστός ήχος του οργάνου προσέφερε στον συνθέτη μία ιδεώδη λύση στον ήδη υπάρχοντα προβληματισμό του για την κατάλληλη ηχοχρωματική απόδοση της νεράιδας-ζαχαρωτού. Έτσι μόλις επέστρεψε στη Ρωσία, ζήτησε από τον εκδότη του να παραγγείλει μία τσελέστα για να τη χρησιμοποιήσει στον «Καρυοθραύστη», ζητώντας του να κρατήσει απόλυτη μυστικότητα σχετικά με την παραγγελία, μη τυχόν μαθευτεί από τους «ανταγωνιστές» του και χρησιμοποιηθεί η τσελέστα από εκείνους πιο πριν. Στη συνέχεια της σουίτας συναντούμε το γρήγορο και γεμάτο άγρια ενέργεια Ρώσικο χορό, τον Αραβικό χορό με μία εκπληκτική μελαγχολική διάθεση και διακριτικά ανατολίτικα στοιχεία, και τον κάπως χιουμοριστικό Κινεζικό χορό. Ο τίτλος του επόμενου χορού (Danse des mirlitons) παραπέμπει σε ένα παιδικό πνευστό μουσικό όργανο, που στην ορχήστρα αποδίδουν τα φλάουτα. Η σουίτα κλείνει με ένα γοητευτικότατο, ρομαντικό και εκφραστικό βαλς, το Βαλς των λουλουδιών, ίσως το πιο εμπνευσμένο από όλα τα βαλς του Τσαϊκόφσκυ, ο οποίος -αγαπώντας ιδιαίτερα τον χορό αυτό- τον χρησιμοποίησε ουκ ολίγες φορές σε συνθέσεις του.

Στη σκιά της ιστορίας…
Η πρόταση της σύνθεσης του «Καρυοθραύστη» έγινε σε μία όχι και τόσο ευνοϊκή χρονική συγκυρία για τον Τσαϊκόφσκι, ο οποίος πέραν του ότι δεν ενθουσιάστηκε ιδιαίτερα από το θέμα, περνούσε έτσι κι αλλιώς μία βαθιά υπαρξιακή κρίση αμφισβήτησης των ικανοτήτων και της φαντασίας του ως συνθέτη. Παρόλα αυτά, αποδέχτηκε την πρόταση και άρχισε να δουλεύει πάνω στο μπαλέτο. Πολύ σύντομα αναγκάστηκε να διακόψει την εργασία του, αναχωρώντας για περιοδεία στις ΗΠΑ. Όταν γύρισε στην πατρίδα, συνέχισε να εργάζεται πάνω στον Καρυοθραύστη, που ολοκληρώθηκε την άνοιξη του 1892. Η πρεμιέρα του δόθηκε στις 18 Δεκεμβρίου της ίδιας χρονιάς, ένδεκα μήνες πριν από τον θάνατό του. Η πρεμιέρα και των δύο έργων ήταν ανεπιτυχής. Ουσιαστικά η μεγάλη απήχηση του Καρυοθραύστη διεθνώς ξεκινά μετά τη δεκαετία του 1930.
 
Βιογραφικά συντελεστών
Νίκος Χαλιάσας
Από το 2012 είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Μουσικής ‘Συμφωνίας’ Πειραιά και νήσων Αργοσαρωνικού. Ίδρυσε και διευθύνει από το 2000 την ορχήστρα INTRARTI, με την οποία έχει διευθύνει πάρα πολλές συναυλίες σε όλη την Ελλάδα, συμπράττοντας με κορυφαίους σολίστες όπως ο Δ.Σγούρος, ο Τ.Αποστολίδης, ο Γ.Δεμερτζής, ο Γ.Πέτρου, η Τζ.Δριβάλα και πολλοί άλλοι, αποσπώντας εξαιρετικά σχόλια και  κριτικές. Επίσης έχει κάνει δεκάδες εκπαιδευτικών παρουσιάσεων σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, φέρνοντας έτσι σε άμεση επαφή τα παιδιά με την ορχήστρα και τα όργανα.
 
Έχει διευθύνει, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, την Κρατική Ορχήστρα Κύπρου, την Κρατική Ορχήστρα Κωνσταντινούπολης, την Thuringen Sinfoniker, την ορχήστρα Musica Vitae του Vaxjo της Σουηδίας, την Εσθονική Klaasparlimang Sinfonietta, την Astana Symphony Orchestra  του Καζακστάν, την ορχήστρα δωματίου της Κοπεγχάγης, την Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης κ.ά. Τα Χριστούγεννα του 2005 παρουσίασε στο Μ.Μ.Α. με την Oρχήστρα ΙΝΤRΑRΤΙ και σε σκηνοθεσία Michael Hampe, την όπερα του W.A.Mozart «Ο Μαγικός Αυλός».
 
Δημήτρης Σέμσης
Ο Δημήτρης Σέμσης είναι από τον Οκτώβριο του 2003 εξάρχων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Γεννήθηκε στο Μόναχο το 1959, και κατάγεται από οικογένεια της οποίας οι μουσικές ρίζες βρίσκονται στις αρχές του 19ου αιώνα. Σπούδασε πλάι στους παιδαγωγούς Τίμπορ Βάργκα και Όττο Μπύχνερ στις Ακαδημίες Μουσικής του Ντέτμολντ και του Μονάχου, καθώς και με τον καθηγητή Αλεξάντερ Πάβλοβιτς στο Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου. Είναι διπλωματούχος του Ωδείου Αθήναιον και του Βασιλικού Κολλεγίου Μουσικής του Λονδίνου, ενώ υπήρξε μέλος της περίφημης Ορχήστρας Μπαχ του Μονάχου, υπό την διεύθυνση του Καρλ Ρίχτερ. Επί μία δεκαετία ήταν εξάρχων της ορχήστρας δωματίου “Ελληνική Καμεράτα” -που ίδρυσε ο πατέρας του Μιχάλης Σέμσης. Στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών ήταν εξάρχων της “Καμεράτα-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής” της οποίας είναι και συνιδρυτής, από την ίδρυση της μέχρι και τον Ιούνιο του 1997. Από τον Ιανουάριο του 1999 έως το 2003 ήταν εξάρχων της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης.
Το 2011 ανέλαβε την Καλλιτεχνική Διεύθυνση της Camerata Junior, Ορχήστρας Νέων των Φίλων της Μουσικής, της οποίας είναι και αρχιμουσικός.
 
Ως σολίστ έχει εμφανιστεί με συμφωνικές ορχήστρες και ορχήστρες δωματίου και έχει συμπράξει σε συναυλίες μουσικής δωματίου σε Ελλάδα, Γαλλία, Ελβετία, Ιταλία, Ουκρανία, Σερβία, Αγγλία, Γερμανία, Αυστρία, Βουλγαρία, Τουρκία, Η.Π.Α και Ρουμανία. Έχει πραγματοποιήσει πολλά ειδικά προγράμματα για νέους και παιδιά τόσο στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, όσο και σε όλη την Ελλάδα απ’ την Θράκη μέχρι την Κρήτη, καθώς και σειρές ανοιχτών μαθημάτων με  σκοπό την γνωριμία και εξοικείωση των νέων με την κλασσική μουσική.
Είναι ιδρυτικό μέλος του Τρίο “Opus I”, με το οποίο παρουσιάζει πλήθος προγραμμάτων στην Αθήνα και σε πολλές πόλεις της Ελλάδας. Είναι καθηγητής βιολιού στο Ωδείο «Μουσικοί Ορίζοντες». 
Ο Δημήτρης Σέμσης παίζει με βιολί κατασκευασμένο από τον Λορέντζο Στοριόνι, στην Κρεμόνα, το 1794. 
 
Το Πρόγραμμα με μια ματιά
ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ ΑΜΑΝΤΕΟΥΣ ΜΟΤΣΑΡΤ (1756 – 1791) 
Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα αρ.2 σε ρε μείζονα, K.211 
1. Allegro moderato 
2. Andante 
3. Rondo: Allegro 
 
ΠΙΟΤΡ ΙΛΙΤΣ ΤΣΑΪΚΟΦΣΚΥ (1840 – 1893) 
Σουίτα από το μπαλέτο «Καρυοθραύστης», έργο 71a 
1. Εισαγωγή 
2. Χαρακτηριστικοί χοροί 
• Εμβατήριο 
• Χορός της νεράιδας ζαχαρωτό 
• Ρωσικός χορός (Τρεπάκ) 
• Αραβικός χορός 
• Κινεζικός χορός 
• Χορός με τα μικρά φλάουτα 
3. Βαλς των λουλουδιών 
 
ΛΙΡΟΪ ΑΝΤΕΡΣΟΝ (1908 – 1975) 
Η γιορτή των Χριστουγέννων (A Christmas Festival) 
 
Σολίστ: Δημήτρης Σέμσης
Μουσική διεύθυνση: Νικόλαος Χαλιάσας
 
Με την συνεργασία των 1895 Cinematic Creations
Τιμές εισιτηρίων:
15€ (γενική είσοδος)
 
Πληροφορίες:
Χώρος Τεχνών Δήμου Βέροιας
Τηλ 2331078100
 
Αγορά εισιτηρίων:
Προπώληση: Χώρος Τεχνών Δήμου Βέροιας
                  Βιβλιοπωλείο Επίκαιρο 
                  Καφέ Μπρίκι
 
 
1977-2017 – 40 χρόνια Χειροσφαίριση στην Ελλάδα PDF Εκτύπωση
Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΒΕΡΟΙΑΣ θυμάται και γιορτάζει...
 
Με αφορμή τα 40 χρόνια χειροσφαίρισης στην Ελλάδα, ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΒΕΡΟΙΑΣ διοργανώνει μια ξεχωριστή συναυλία με το Βεροιώτικο μουσικό σχήμα “Μπούσουλας” στην αίθουσα του Χώρου Τεχνών την Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου και ώρα 20:30.
Στη διάρκεια της συναυλίας θα τιμηθούν όλοι όσοι διετέλεσαν Πρόεδροι του συλλόγου από το 1977 μέχρι σήμερα και πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους ,με αποτέλεσμα ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΒΕΡΟΙΑΣ να αποτελεί τον πλέον αναγνωρίσιμο ελληνικό σύλλογο στο άθλημα της χειροσφαίρισης σε ΕΛΛΑΔΑ και Ευρώπη .
 
Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΒΕΡΟΙΑΣ ως ενεργό κομμάτι της τοπικής κοινωνίας, θα διαθέσει μέρος των εσόδων στο ΚΕΜΑΕΔ Βέροιας, ώστε να στηρίξει τον Φιλανθρωπικό μη Κερδοσκοπικό Σύλλογο.
 
Καλούμε όλους τους φίλους του ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ , της χειροσφαίρισης ,παλιούς και νέους αθλητές, παλιούς και νέους παράγοντες, γονείς και παιδιά, φίλους που θέλουν να γνωρίσουν τον Σύλλογο από κοντά, φίλους που θέλουν να θυμηθούν, να τιμήσουν με την παρουσία τους το βράδυ της 4ης Δεκεμβρίου μια ιδιαίτερα σημαντική γιορτή για τα 40 χρόνια χειροσφαίρισης στην Ελλάδα!
 
Ευχαριστούμε τον Δήμο Βέροιας για την πολύτιμη βοήθεια στην διεκπεραίωση της διοργάνωσης καθώς και την ΚΕΠΑ Δήμου Βέροιας για την παραχώρηση της αίθουσας.
 
Σας περιμένουμε!!!
Είσοδος 5 €
 
Η ΛΙΜΝΗ ΤΩΝ ΚΥΚΝΩΝ ΚΡΑΤΙΚΑ ΜΠΑΛΕΤΑ ΜΟΣΧΑΣ PDF Εκτύπωση
Τρίτη 12 Δεκεμβρίου στις 21.15
 
Χώρος Τεχνών Δήμου Βέροιας
 
H «Λίμνη των Κύκνων», η διάσημη και διαχρονική ιστορία αγάπης με την αξεπέραστη μουσική του Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο θέατρο Μπολσόι στις 4 Μαρτίου του 1877 . Ήταν η πρώτη σύνθεση για μπαλέτο του μεγάλου συνθέτη. Ο χρόνος τον δικαίωσε. Παρόλο που αρχικά αντιμετωπίστηκε με επιφύλαξη, η συνέχεια ήταν αποθεωτική. Η «Λίμνη των Κύκνων» εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του που κερδίζει σταθερά χρόνο με το χρόνο μία από τις πρώτες θέσεις στην καρδιά των θεατών παγκοσμίως. Όχι μόνο θεωρείται σε κάθε εποχή μια σύγχρονη παράσταση μπαλέτου, αλλά η τρυφερή ιστορία του πρίγκιπα Ζίγκφριντ και της πριγκίπισσας Οντέτ είναι σημείο αναφοράς στο παγκόσμιο κεφάλαιο της ερωτικής θεματολογίας.

Η ιστορία της παράστασης αφηγείται τις αισθηματικές περιπέτειες ενός νέου πρίγκιπα και μιας όμορφης πριγκίπισσας που ένας κακόβουλος μάγος μεταμορφώνει σε λευκό κύκνο. Έτσι η πριγκίπισσα Οντέτ περνά τη ζωή της παγιδευμένη στη μορφή κύκνου. Τα μάγια μπορεί να λύσει μόνο ο έρωτας, ο οποίος έρχεται με την όψη του ωραίου πρίγκιπα Ζίγκφριντ που ορκίζεται να σώσει την Οντέτ. Ο μάγος προσπαθεί να τον ξεγελάσει και να τον παντρέψει με την κόρη του Οντίλ, το μαύρο κύκνο που μοιάζει εκπληκτικά με την Οντέτ. Ο Ζίγκφριντ όμως, ξεφεύγει από την παγίδα του μάγου, τα μάγια λύνονται, παίρνει στην αγκαλιά την αγαπημένη του και πετούν μαζί στον ουρανό. Η ιστορία βασίζεται σε ρωσικά λαϊκά παραμύθια καθώς και σε ένα αρχαίο γερμανικό μύθο που ο Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι έντυσε μεταξύ 1975 και 1876 με τη μοναδική μουσική του και το μεταμόρφωσε σε ένα διαχρονικό μπαλέτο.

Η «Λίμνη των Κύκνων» παραμένει μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις στο χώρο του μπαλέτου και δεν είναι τυχαίο πως τα γνωστότερα ονόματα της διεθνούς χορογραφίας και οι σημαντικότεροι χορευτές παγκοσμίως δοκιμάζουν το ταλέντο και την έμπνευσή τους σε αυτό το έργο. Ανάμεσα στους χορευτές και τις χορεύτριες που κατά καιρούς ενσάρκωσαν τους κύριους ρόλους της παράστασης, υπήρξαν μεταξύ άλλων οι Βλάσλαβ Νιζίνσκι, Ρούντολφ Νουρέγιεφ, Μαργκότ Φοντέιν, Ταμάρα Τουμάνοβα, Φρέντερικ Άστον.
Σήμερα η «Λίμνη των Κύκνων» θεωρείται ένα από τα διασημότερα μπαλέτα όλων των εποχών. Κι αυτό, γιατί ενσαρκώνει όσο κανένα άλλο όλη τη γκάμα των ανθρώπινων συναισθημάτων, από την ελπίδα μέχρι την απόγνωση, από τον τρόμο μέχρι την τρυφερότητα, από τη μελαγχολία μέχρι την έκσταση.

Η “Λίμνη των Κύκνων” που θα παρουσιαστεί στην κλασική χορογραφία των Πετιπά-Ιβάνοφ με την αναθεωρητική ματιά του Αλεξάντρ Γκόρσκι στην αναβίωση που υπογράφει ο Βατσεσλάβ Γκορντέεφ, αποτελεί μια παράσταση-σήμα κατατεθέν των Κρατικών Μπαλέτων Μόσχας.

Τα Κρατικά Μπαλέτα της Μόσχας ιδρύθηκαν το 1989 από τον Βατσεσλάβ Γκορντέεφ, που για πολλά χρόνια ήταν ένα από τα μεγάλα αστέρια των Μπαλέτων Μπολσόι και από τότε κατέχουν μια αξιοζήλευτη θέση στον παγκόσμιο χάρτη των κλασικών μπαλέτων κερδίζοντας διαρκώς χειροκρότημα και διακρίσεις. Δημιούργησαν τη δική τους παράδοση, καταχειροκροτήθηκαν στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου και επάξια θεωρούνται αυθεντία στο κλασικό μπαλέτο, ειδικά σε έργα όπως η “Λίμνη των Κύκνων”.
 
Παραστάσεις:
Σάββατο 9 Δεκεμβρίου στις 21.00
Κυριακή 10 Δεκεμβρίου στις 17:30 και στις 21:00
 
Τιμές Εισιτηρίων:
25€, 20€ 
Προπώληση Εισιτηρίων: 
Χώρος Τεχνών Δήμου Βέροιας, Παύλου Μελά & Μπιζανίου, τηλ. 2331078100
Βιβλιοπωλείο Επίκαιρο, Βενιζέλου 36, τηλ. 2331024612
Μεζεδοπωλείο “Στάσου Μύγδαλα”, Μητροπόλεως 12, τηλ. 2331120327
 
 
«Δε σε ξέχασα ποτέ» PDF Εκτύπωση
«ΑΝΤΩΝΙΑΔΕΙΟΣ ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ»
 
Σε συνεργασία με την ΚΕ.ΠΑ. Δήμου Βέροιας & το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας
Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2017, στις  21:00
 
Η παραγωγή του ΚΘΒΕ «Δε σε ξέχασα ποτέ», σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα,  μετά από ένα επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων, παρουσιάζεταιτην Τρίτη 28 Νοεμβρίου, στην «Αντωνιάδειος Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών» στη Βέροιαστις 21.00. Μιαμουσικοθεατρική παράστασηγια έναν έρωτα που, μετά από πολλές περιπέτειες, αν και ανεκπλήρωτος, αναζητά δικαίωση. 
 
Μια παράσταση για τη ζωή μιας διάσημης τραγουδίστριας που ερμηνεύει  επί σκηνής 10 σεφαραδίτικα  και ρεμπέτικα τραγούδια, μερικά από τα οποία γνωρίζουμε, κυρίως, από την ελληνική εκδοχή τους («Μικρός αρραβωνιάστηκα», «Πού να βρω γυναίκα να σου μοιάζει», «Μισιρλού» κά.). Ένα έργο του Λέοντα Α. Ναρ, που μας θυμίζει πως οι περισσότεροι από εμάς ήμασταν κάποτε μετανάστες, τιμάει την ιστορία της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης και υπενθυμίζει πως στην πόλη αυτή κάποτε ζούσαν αδερφωμένοι Ορθόδοξοι, Εβραίοι και Οθωμανοί.
 
Σημείωμα  Συγγραφέα
Η Ζάνα, ο Γκάμπι, ο Ιντό, η Γράσια, αλλά και οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές του έργου (γιατί για μένα όλοι οι αφηγητές της ιστορίας πρωταγωνιστούν) επαναφέρουν την ιστορική μνήμη ενός κόσμου που εξοντώθηκε βίαια και λησμονήθηκε άδικα. Θέτουν διάφορα ζητήματα: Την αδιαφορία που επέδειξαν πολλοί συμπολίτες για την τύχη των γειτόνων τους, αλλά και την έμπρακτη στήριξη που επέδειξαν άλλοι την ίδια χρονική στιγμή. Τον έρωτα,  τον έρωτα που υπάρχει, είναι κυρίαρχος, ακόμη και σε συνθήκες υπέρτατης εξαθλίωσης, την ώρα που οι περισσότεροι διαρκώς καταδιώκονται, τη στιγμή που σχεδόν όλοι μάχονται, όταν η πλειονότητα εξοντώνεται, αλλά κυρίως όταν η μειονότητα επιβιώνει. Τη μετανάστευση, εξακολουθητική συνθήκη ζωής για τον εβραϊκό, αλλά και για πολλούς άλλους λαούς που δοκιμάζονται.   
 
Όλα αυτά συνθέτουν και τη δική μου κληρονομιά. Με τα σεφαραδίτικα, που άκουγα να μιλούν στο σπίτι παππούδες, γιαγιάδες και γονείς. Με το παράπονο, βέβαια, γιατί η δική μου γενιά καταλαβαίνει πλέον λίγες μονάχα ισπανοεβραϊκές λέξεις. Με την ανησυχία της συναισθηματικής αποστασιοποίησης που ίσως στιγματίσει τις επόμενες γενιές. Αλλά και με την υπέρτατη ανάγκη διαχείρισης της μνήμης των πολλών «απόντων». Και, κυρίως, με την άνιση συχνά μάχη απέναντι σε όσους αμφισβητούν τα αναμφισβήτητα.
 
Η φίλη Αθηνά Βοσινάκη ήταν εκείνη που πρώτη με παρακίνησε να γράψω το έργο και την ευχαριστώ θερμά γι’ αυτό. Είπα, λοιπόν, να το δοκιμάσω: να συνδυάσω τις εικόνες, οι οποίες αφηγούνται από μόνες τους ξεχωριστά την ιστορία, τους ήχους, που αποτυπώνουν ποικίλες όψεις τους σεφαραδίτικου πολιτισμού, αλλά και την πρόζα, στην οποία «βουτώ» για πρώτη φορά. 
Οφείλω θερμές ευχαριστίες στο ΚΘΒΕ για τη μέγιστη τιμή που μου επιφύλαξε, στην Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης για τη διαρκή ενθάρρυνση και στην οικογένειά μου που με στηρίζει εξακολουθητικά.
Λέων Α. Ναρ
 
Σημείωμα  Σκηνοθέτη
Ο εγγονός. Η γιαγιά. Και οι δύο. Ανακαλούν εικόνες και εμπειρίες.
Ο ένας για να ορίσει ίσως τη σχέση του σεφαραδίτικου πολιτισμού με την ενεστώσα ζωή του, η άλλη γιατί από μικρή πάντα τραγουδούσε, πάντα αφηγούνταν.
Μια ιστορία όπου το παρόν και το παρελθόν συνυπάρχουν∙ ένα ταξίδι με όχημα την –όχι και τόσο πρόθυμη πολλές φορές– μνήμη. Στην περίπτωση της Ζάνα, μέσα από αναμνήσεις, στην περίπτωση του Ιντό, μέσα από λέξεις και εικόνες. Ούτως ή άλλως, ό,τι κάνουμε και λέμε στο παρόν, εξαρτάται από το πώς έχουμε αντιληφθεί το παρελθόν. 
Μιχάλης Σιώνας
Έγραψαν για την παράσταση:
«Ο Λέων Ναρ, ύστερα από πέντε ερευνητικά επιστημονικά βιβλία για τη Θεσσαλονίκη και τους Εβραίους της πόλης, «βουτάει» για πρώτη φορά στην πρόζα. Γράφει ανασύροντας από τις μνήμες, εικόνες, ήχους της δικής του κληρονομιάς με τα σεφαραδίτικα που άκουγε να μιλούν στο σπίτι παππούδες, γιαγιάδες, γονείς.»
Γιώτα Μυρτσιώτη, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
 
«Η παράσταση … θυμίζει πως οι περισσότεροι από εμάς ήμασταν κάποτε μετανάστες και έχει αναφορές στην ιστορία της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης και ως εκ τούτου στο μεγαλύτερο ίσως τραύμα που έχει υποστεί πληθυσμός της πόλης…»
Κυριακή Τσολάκη, Μακεδονία
 
«Ένας φόρος τιμής στην ισραηλιτική κοινότητα της Θεσσαλονίκης»
ΠλήκαΜαρούλα, ΑΥΓΗ
 
«Ο Μιχάλης Σιώνας … με τη σύζευξη μορφών τέχνης (υποκριτικής, μουσικής, τραγουδιού, χορού) και τεχνολογίας, έδωσε μέσα σε εβδομήντα λεπτά μια ολόκληρη εποχή και τις συνιστώσες της. Γιαγιά και εγγονός ανακάλεσαν εικόνες κι εμπειρίες, ζωντάνεψαν σκηνές περασμένων χρόνων, σκόρπισαν τον Ενεστώτα και τον Παρατατικό στην αίθουσα ασύμμετρα, απρόσμενα αλλά συγκινητικά και ενθουσίασαν τους θεατές. Ζωντανή μουσική επί σκηνής κι ένα έξοχο εύρημα. Κάθε επιφάνεια  έγινε  οθόνη, όπου προβλήθηκαν στιγμιότυπα –ντοκουμέντα , ενώ η κάμερα σε λειτουργία κατέγραφε τη δράση και την παρουσίαζε ταυτόχρονα πάνω σε τοίχο, σε έπιπλα, σε σώματα, σε  μαντήλες.»
Παύλος Λεμοντζής, thesspress.gr
 
 «…Και τόσο με  άμεσο όσο και με έμμεσο τρόπο ανακινεί ένα παραμελημένο  ζήτημα, για τους πατριώτες του, ένα κομμάτι αυτής της πόλης,  που έσβησε για πάντα, σαν ένα τίποτα, αλλά και γενικότερα το θέμα της προσφυγιάς,  και μας προκαλεί να μην εφησυχάζουμε  στη λήθη, γιατί κανείς ποτέ δεν ξέρει πότε μπορεί να έρθει κι η δική του η σειρά. Όπως όμως αναδύεται από όλο το αληθινά ανθρώπινο κείμενό του, ευτυχώς,  παρακαταθήκη για όλους μας δεν παύουν  να παραμένουν οι ανθρώπινες σχέσεις, το γέλιο,  το τραγούδι, η αγάπη!»
Βικτωρία Ιωσηφίδου, stosanidi.blogspot.gr
 
«Δε σε ξέχασα ποτέ» του Λέοντα Α. Ναρ
«Αντωνιάδειος Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών» 
Τρίτη 28 Νοεμβρίου στις 21.00
 
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Μιχάλης Σιώνας
Σκηνικά-Κοστούμια: Γιάννης Κατρανίτσας
Φωτισμοί: Χάρης Πάλλας
Videomapping: Κλεάνθης Καραπιπέρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Λίλα Βλαχοπούλου
Υπεύθυνος παραγωγής: Δημοσθένης Πάνος
Διανομή:Σοφία  Καλεμκερίδου, Γρηγόρης Παπαδόπουλος 
 
Παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί: Στέλλα Καμπουρίδου(καβάλ), Γιώργος  Μιναχείλης(κανονάκι), Ηλίας  Σαρηγιαννίδης (πολίτικο λαούτο).
 
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Γενική είσοδος: 10 €
Ισχύουν εισιτήρια Ο.Γ.Α.
 
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ:
Χώρος Τεχνών Δήμου Βέροιας
Βιβλιοπωλείο «ΕΠΙΚΑΙΡΟ»
Café “Μπρίκι»
Viva.gr – Seven Spots
 
ΤΜΗΜΑ ΕΚΔΟΣΕΩΝ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΘΒΕ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Λένα Ευαγγέλου- Μαρία Γουγουτσά, Τ. 2315 200010 - 2315 200024 /Ε Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
www.ntng.gr/www.facebook.com/ntngreece
www.youtube.com/ntngreece/twitter@ntngreece
 
 
“VERIApuppet ‘17” Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθέατρου & Παντομίμα της Βέροιας PDF Εκτύπωση
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 
 
International Puppet & Pantomime Festival of Veria.
4 μέρες γιορτής στο Χώρο Τεχνών,
συμμετείχαν δωρεάν
2000 μαθητές νηπιαγωγείων , δημοτικών και γυμνασίων Σχολείων
90 μαθητές Σχολείων Ειδικής Αγωγής 
1200 πολίτες 
4 μέρες γιορτής στην Ανοιχτή Πλατεία Θεάτρου ,πλατεία Ωρολογίου  δόθηκαν 20 παραστάσεις στις 2 κινητές σκηνές – λεωφορεία  (20 χ 40 =800) τις οποίες παρακολούθησαν  6 παιδικοί σταθμοί και περίπου 500 πολίτες.  
 
Από 1  έως 4  Νοεμβρίου  η Πλατεία Ωρολογίου μετατράπηκε  σε ανοιχτή πλατεία κουκλοθέατρου και παντομίμας , φιλοξενώντας το TEATRO MOBILE  από Ιταλία.
Από 2 έως 5 Νοεμβρίου  φιλοξενήθηκαν στη σκηνή του Χώρου Τεχνών και της Αντωνιαδείου Στέγης  7 παραστάσεις από 4 βραβευμένους θιάσους, με 4 διαφορετικά θεατρικά έργα, που προέρχονται από 5 διαφορετικές χώρες του κόσμου (Αργεντινή , Μεξικό , Ισπανία, Ιταλία και Ελλάδα)  και 1 εργαστήριο για εκπαιδευτικούς . 
 
Παραστάσεις, πρωινές για μαθητές δημοτικών  σχολείων και νηπιαγωγείων και για όλη την οικογένεια στο απογευματινό πρόγραμμα, που περιελάμβαναν θέατρο με κούκλες, σωματικό θέατρο, μουσικό θέατρο, παντομίμα.
 
Θεατρικά έργα χωρίς λόγια και με πολύ μουσική, κίνηση και φυσικά με εμψύχωση κουκλών και αντικειμένων ώστε να ερμηνεύσουν ιστορίες από διαφορετικούς πολιτισμούς και παραδόσεις. Με παράλληλες εκπαιδευτικές προτάσεις, όπως σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και Καλλιτέχνες και παιδαγωγικά εργαστήρια για μαθητές.
 
Ήταν μια διεθνής συνάντηση με εκπροσώπηση  πολλών  τεχνικών  κουκλοθέατρου και παντομίμας
που προσέφερε, πέρα από την καλλιτεχνική, μια κοινωνική διάσταση του πολιτισμού, που ανοίγεται προς τους χώρους της εκπαίδευσης και της κοινωνίας, στην προβολή και προώθηση της τέχνης του κουκλοθέατρου και της παντομίμας ως μια τέχνη που εκφράζει ακόμα και τον πιο απλό πολίτη ενώ την ίδια στιγμή συνδυάζει μουσική, χορό, τεχνολογικά εφέ, εικαστικά και υποκριτική. Παράλληλα συνέδεσε  την μακραίωνη παράδοση των λαών όλου του κόσμου καθώς το κουκλοθέατρο αποτελεί ένα απλό και προσβάσιμο σε όλους τους πολίτες (ανεξαρτήτως εισοδήματος ή μορφωτικού επιπέδου) μέσο μετάδοσης ηθικοπλαστικών μηνυμάτων και πολιτιστικής έκφρασης μέσω του οποίου διασώζονται θρύλοι και μύθοι κάθε λαού. 
 
Ο θεσμός του “VERIApuppet ‘17”  διοργανώθηκε από την ΚΕΠΑ Δήμου Βέροιας και είχε την υποστήριξη:
Των μορφωτικών ινστιτούτων και φορέων των ξένων χωρών: 
Instituto Cervantes de Atenas
Istituto Italiano di Cultura di Atene 
Goethe Institute Thessaloniki
Πολιτιστικά τμήματα ξένων πρεσβειών στην Ελλάδα
Γραφεία / δομές προώθησης πολιτισμού με έδρα των επιλεγμένων ξένων χωρών που θα συμμετάσχουν με τις παραγωγές τους
Από φορείς εντός Ελλάδος:  
Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού της Ελλάδος (Διεύθυνση Εφαρμογής Πολιτιστικής Πολιτικής)
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης )
Δήμος Θεσσαλονίκης 
Ελληνικό παράρτημα της Διεθνούς  Ένωσης Κουκλοπαικτών UNIMA.
Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.
 
ΚΕΠΑ ΔΗΜΟΥ ΒΕΡΟΙΑΣ
 
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Επόμενο > Τέλος >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL